lørdag 2. august 2008

Nye ampler og nye pelargonier for året


Jeg har blitt veldig glad i amplene mine som jeg fant hos Fredrik & Micael. I stedet for å sette plastpottene synlig i ampelen, kledde jeg amplene med mose og fylte opp med jord. Deretter tok jeg pelargoniene ut av plastpottene og plantet dem i ampelen. Vanningen går veldig greit. Faktisk bedre enn ampler kledd med kokkosmatte.
Fargene på pelargonien blir dessverre gjengitt litt feil på bildene. Jeg synes de er helt vakre. (Bildet er klikkbart)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det så ut til å være veldig fine ampler, litt dypere enn de fleste jeg har sett før.
Jeg har også tatt i bruk mose som "kanting" og er overrasket over hvor godt det funker. Det holder seg jo ikke grønt, men det som er litt søtt er at en liten skogsoksalis som ble med mosen har overlevd og til og med blomstret :)

Tonerose sa...

Så lekkert det var!! Hva slags blomst er det som står lengst borte fra døren? Med alle små blomstene..? Nydelig!

Tonerose ;o)
http://itoneroseshage.blogspot.com/

Helen sa...

Hei Tornerose og takk for hyggelig kommentar. Så vakker hage du har. Så yndig med hjerteformet dam da. Er det pil du har bak og rundt benken din?
De små rosa blomstene lengst borte fra døra er en 3-4 år gammel fuchsia som jeg dessverre ikke husker navnet på. Den er litt spesiell ettersom blomstene peker oppover. Det kan nok dukke opp flere bilder av den etter hvert på bloggen min.

Anonym sa...

"Maria er en rose uten torner".Kan anbefale: Blomstergleder hos Kristin Lavransdatter, av Tordis Ørjasæter.Om blomster i Sigrid Undsets diktning.