søndag 4. oktober 2009

En gave til - og svarthyll


Da jeg kom hjem fra jobb på lørdag lå det også en pakke og ventet på meg. I sommer hadde jeg hyggelig besøk av Gjøvik Husflidslag i hagen. Dessverre var ikke værgudene på vår side, så kaffen måtte vi ta innendørs. Og selv om de hadde med seg kaker til kaffen ville de takke meg med denne gaven. Håndstrikkede votter med flott mønster. Og de var akkurat passe til meg. Tusen takk!
Nå har minusgradene også kommet til Toten natterstid, og jeg har heldigvis fått tatt inn alt av potter som ikke tåler frost. Høstfargene har kommet og svarthyllen pryder med sine sorte perler. Her sammen med 'John Cabot' som har kommet med en del nye blomster helt på tampen av sesongen.

8 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Så koselig å få en slik varm og god gave :)

Og du verdens å flott svarthyllen var sammen med rosene. Du har alltid så flotte bilder, det er en fryd å komme på besøk i bloggen din!

Ønkser deg en fin start på uken! Hilsen Margreteh

Berit sa...

God ide å kombinere gammel mugge, roser og svarthyll - meget vakkert!
Og votter et husflidslag verdig, spennende mønster! Jeg har nettopp fått oppskrift på Hadelandsvotter, der er det skråstriper på tommelen.

Kristins Hus sa...

Veldig vakkert:-)
Du har så fine bilder. Hvilket program bruker du til redigering?
Og,et rimelig bra kamera, kan jeg tenke meg... ;-)
Ha en fin uke
Kristin

Merethe sa...

Vakkert bilde av svarthyll,rose og mugge. :)

Haust sa...

Så utruleg fine vottar du har fått!

Ha ein god tysdagskveld. :)

Marie sa...

Nydelege vottar du fekk :)

Bildet med svarthyll er veldig vakkert!

Mvh Marie

Sjova sa...

Heldig med gode gåver då! Må berre sei du inspirerar når det gjeld hage; både i blogg- og bokform. Er i startgropa med å planlegge eigen, gamal hage, og lurar: Tek du oppdrag/ svarar på spørmål?!
Framleis god veke!

Catharinas living sa...

Hei,
Har vært inne og sett på bilder fra hagen din og hjemmet ditt flere ganger.Kjempefint!! Jeg berre elsker den romantiske hagen din :)Men som Kristin her spør,så lurer jeg også på hvilket redigeringsprogram du bruker.Du lager så flotte bilder.
Ønsker deg ei riktig god helg!
Hilsen Catharina