torsdag 16. juli 2009

Skurvær i hagen


Hagen er vel egentlig frodig etter alt regnværet, men selv om jeg trodde jeg hadde bundet opp etter alle kunstens regler må jeg innse at blant annet marikåpene mine har fått midtskill. Jeg greier imidlertid ikke å klippe dem ned ennå. De er jo blant annet så fine å bruke i buketter. Riddersporer er også veldig vanskelig å binde opp slik at de tåler kraftig regn og vind. Noen roser er definitivt ferdige, andre klarer regnet ganske bra og et par roser er faktisk på topp nå. De er plantet slik at de har litt mindre sol og det er kanskje derfor de er litt seinere ute enn de andre. Det er 'Dronningen av Danmark' og 'Mercedes'. Ellers har klematisblomstringen så smått startet. Favoritten min' Etolie Violette' har startet med noen av sine hundre blomster.

Her er en bildeserie som viser hagen slik den er nå, med blant annet 'Dronningen av Danmark', 'Etolie Violette'og 'Mercedes':
Hagen etter regn

6 kommentarer:

Lene fra Lillehammer sa...

Uff, marikåpene mine er også hengende nå selv om jeg har støttet de opp. Jeg liker ikke detti jeg da. Langs det ene staudebedet mitt har jeg plantet noe som skulle fungere som kantplante og det er praktveronica og stormarikåpe. Nå vuderer jeg å dra opp alle veronicaene for de er jo bare kjempestygge blitt og har bredt seg over i alle kanter. Har du noen gode forslag til kantplante, noe som tåler litt regn? Selfølgelig kunne det jo ha blitt fint med lavendel, men jeg vet liksom ikke om jeg vil satse på det ettersom jeg da hadde mått hatt sikkert en 12-13 planter.
Du, den Etolie Violette'en din er super duper lekker, jeg kan ikke konkurere med deg der, men så har jeg jo ikke så mange clematis i hagen min heller. Men den har du jammen grunn til å være stolt av. Er den en type du har oppalet selv gjennom clematis-prosjektet ditt? Kan liksom ikke huske at jeg har sett den til salgs noen steder.
Okidok, ønsker deg en fin og forhåpentligvis regnfri helg Helen!

Margrethes hus og hage sa...

Så vakre bilder! Regnet kan være en skikkelig plage! Rosene her er også sterkt preget av regnet, men ellers har det gått bra med det andre.
Men nå har jeg ikke så mye i hagen enda heller.

God natt! Hilsen Margrethe

Kristins Hus sa...

Hei!
Nydelig!! Liker hagen din veldig godt. Inspirasjon til tusen, har sett på siden din i mange år:-)
Takk for titten, nok en gang:-)
Kristin

Marianne Lund sa...

Skjønner regn er "vondt" for blomstene, men dette bildet ble jo nydelig nettop på grunn av det...
Nydelig hage du har.

Marie sa...

Nydeleg serie :)
Blomar med dråpar er nydeleg.

Bildet mitt med regn er ekte. Eg brukte autoinnstillingen som heiter "sport". Dette gjorde nok at dråpane viser ekstra godt.

Anonym sa...

jordan 1 mid
goyard outlet
goyard
golden goose outlet
off white shoes
golden goose outlet
fear of god
golden goose on sale
bape outlet
off white shoes